Cécile Mathou

Publications | Phd and Masters theses

Advanced search is available through Serval

Publications can be managed by accessing Serval via MyUnil


10 publications

2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 |
 
Choisir son école quand on enseigne : le cas du marché du travail à Londres
Mathou Cécile, Sarazin Marc, Dumay Xavier, 2023/10/18. pp. 69-88 dans Les pénuries dans l'enseignement, Les Presses de l'Université de Laval.
Reshaped teachers' careers? New patterns and the fragmentation of the teaching profession in England
Mathou Cécile, Sarazin Marc, Dumay Xavier, 2023/01/17. British Journal of Sociology of Education pp. 1-20. Peer-reviewed.
 
Contemporary curriculum policies: globalization, recontextualization and hybridization of pedagogic models
Mathou Cécile, 2023. pp. 8-18 dans International Encyclopedia of Education(Fourth Edition), Elsevier.
 
Reshaping the Teaching Profession: Patterns of Flexibilization, Labor Market Dynamics, and Career Trajectories in England
Mathou Cécile, Sarazin Marc A. C., Dumay Xavier, 2022. pp. 1-26 dans The Palgrave Handbook of Teacher Education Research, Springer International Publishing.
 
Vers un curriculum global ? Une perspective comparative sur les transformations curriculaires en France et au Québec
Mathou Cécile, 2021/12/01. Revue française de pédagogie 212 pp. 73-92. Peer-reviewed.
20 ans de débats autour des politiques éducatives. : Les apports de la Revue suisse des sciences de l'éducation (2000-2020)
Mathou Cécile, Périsset Danièle, Yerly Gonzague, 2021/04/14. Swiss Journal of Educational Research, 43 (1) pp. 26-40. Peer-reviewed.
L'accompagnement sous tensions : la médiation des politiques curriculaires par les conseillers pédagogiques
Mathou Cécile, 2021/03/11. Articles, 55 (1) pp. 219-236. Peer-reviewed.
Whither employment protections? Deregulation and the flexibilisation of the teaching workforce in the state-funded sector
Mathou Cécile, Sarazin Marc A. C., Dumay Xavier, 2020/09/15. Journal of Education Policy, 37 (2) pp. 285-307. Peer-reviewed.
 
Réformes par compétences et gouvernance par les résultats : mouvements convergents ou en tension ? Le cas du Renouveau pédagogique au Québec
Mathou Cécile, 2019/10/25. Éducation et sociétés, n° 43 (1) pp. 155-169. Peer-reviewed.
 
Recontextualizing curriculum policies: a comparative perspective on the work of mid-level actors in France and Quebec
Mathou Cécile, 2018/11/02. Journal of Curriculum Studies, 50 (6) pp. 789-804. Peer-reviewed.
Partagez:
Unicentre - CH-1015 Lausanne
Suisse
Tél. +41 21 692 11 11
Swiss University