Usunier Jean-Claude, 2023/03/03., “Deglobalization” (2024) in Eric Davoine et Olivier Furrer, and Sophie Nivoix, Internationalization and Organizations, Challengexs and prospects, Abingdon Routledge, 2024, 229-244..
Masterclass about Cross-Cultural and Intercultural Business Research
Usunier Jean-Claude, 2020/02/15., This presentation is a Masterclass about Cross-Cultural and Intercultural Business Research given by Jean-Claude Usunier at UWA (University of Western Australia, Perth) mid-February 2020..
Usunier Jean-Claude, 2011/09. pp. 49-50 dans Luis Moutinho et Graham Hutcheson (eds.) The Sage Dictionary of Quantitative Management Research, Sage Publications, Londres.
Usunier Jean-Claude, 2011/09. pp. 65-66 dans Luis Moutinho et Graham Hutcheson (eds.) The Sage Dictionary of Quantitative Management Research, London: Sage Publications.
Usunier Jean-Claude, 2011/09. pp. 182-184 dans Luis Moutinho et Graham Hutcheson (eds.) The Sage Dictionary of Quantitative Management Research, London: Sage Publications.
Usunier Jean-Claude, 2011/09. pp. 269-271 dans Luis Moutinho et Graham Hutcheson (eds.) The Sage Dictionary of Quantitative Management Research, London: Sage Publications.
Usunier Jean-Claude, 2011/09. pp. 276-278 dans Luis Moutinho et Graham Hutcheson (eds.) The Sage Dictionary of Quantitative Management Research, London: Sage Publications.
Usunier J.-C., Cestre G., Czellar S., Morhart F. M., Müller B., 2011/06. pp. 89-102 dans Palazzo G., Wentland M. (eds.) Responsible Management Practices for the 21st Century, Paris: Pearson.
Usunier J.-C., 2011/03. pp. 176-178 dans Daniel C. Bello , David A. Griffith (eds.) Wiley International Encyclopedia of Marketing. Vol. 6, John Wiley & Sons.
Un plurilinguisme pragmatique face au mythe de l'anglais lingua franca de l'enseignement supérieur
Usunier Jean-Claude, 2010/07. pp. 37-48 dans Anne-Claude Berthoud (eds.) Les Enjeux du Plurilinguisme pour la Construction et la Circulation des Savoirs, Berne: Académie Suisse des Sciences Humaines.
Usunier J.-C., 2008. pp. 253-292 dans Eduardo Davel, Jean-Pierre Dupuis, et Jean-François Chanlat (eds.) Gestion en Contexte Interculturel, Presses de l'Université Laval.
A Test of the Quasi-Circumplex Structure of Human Values
Perrinjaquet A., Furrer O., Usunier J.-C., Cestre G., Valette-Florence P., 2007. Journal of Research in Personality, 41 (4) pp. 820-840. Peer-reviewed.
A Test of the Circumplex Structure of Human Values
Perrinjaquet A., Furrer O., Usunier J.-C., Cestre G., Valette-Florence P., 2006. (0601) Working paper IUMI, Université de Lausanne - Faculté des Hautes Etudes Commerciales.
The Effect of Perceived Brand Name Logo Coherence on Brand Attitudes
Kocher B., Czellar S., Usunier J.-C., 2006. pp. 274-275 dans Pechmann C., Price L. (eds.) NA-Advances in Consumer Research. Peer-reviewed, Association for Consumer Research.
Business models for music distribution after the P2P revolution
Dubosson M., Pigneur Y., Usunier J.-C., 2004. pp. 172-179 dans Proceedings of the Fourth International Conference on Web Delivering of Music (WEDELMUSIC 2004). Peer-reviewed, IEEE.
Confiance et Performance: Le couple franco-allemand au sein de l'Europe
Usunier J.-C., Roger P., 2002. pp. 227-245 dans Thomas Würtenberger et al. (eds.) Wahrnehmungs- und Betätigungsformen des Vertrauens in deutsch-französischen Vergleich, Berlin Verlag/Arno Spitz.
Opportunisme et confiance dans les relations acheteur-vendeur: Une comparaison du contrat de vente français et du Kaufvertrag allemand
Usunier J.-C., Rudler E., 2002. pp. 115-134 dans Thomas Würtenberger et al. (eds.) Wahrnehmungs- und Betätigungsformen des Vertrauens in deutsch-französischen Vergleich, Berlin Verlag/Arno Spitz.