Département de marketing

Equipe principale
Publications | Mémoires et thèses

La recherche avancée est accessible via Serval

Les publications peuvent être gérées en accédant à Serval via MyUnil

Thèses (doctorat)

13 Publications

THREE ESSAYS ON SUSTAINABLE CONSUMER PSYCHOLOGY AND BEHAVIOR
RAHMANI Leïla, 2024., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Czellar Sandor (dir.).
 
Emerging Technology and Media : Three essays exploring the impact and potential uses of two forms of emerging technology - Deepfakes and Virtual Reality
FANNIN Jeremy Tyler, 2023., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Schlager Tobias (dir.).
Decision-Making Processes and Influential Cues in Social Media
Rezaee Behzad, 2023., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Christen Markus (dir.).
 
SCENT MESSAGE ELABORATION: CONCEPTUALIZATION, MEASUREMENT & IMPACT ON BRAND PERCEPTIONS
DABROWSKA-LESZCZYNSKA Agnieszka, 2019., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Morhart Félicitas, Czellar Sandor (dir.).
 
Consumer attitudes toward personal data collection practices perceived to be insidious: the intrusiveness-privacy dyad
Lalos M., 2010., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Cestre G. (dir.).
 
When does a change in established brand name logo consistency affect consumers' brand attitudes? An investigation of moderating effects
Kocher B., 2008/04., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Usunier J.-C. (dir.).
 
Value / personality - attitude - behavior hierarchy and its impact on individual performance in the context of market orientation
Perrinjaquet A.C.L., 2007/10. 174, Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Usunier J.-C. (dir.).
 
The social disembedding of business theory and practice. A (neo-)institutional analysis of the homo economicus and corporate social responsibility, and the inherent responsibility of business scholars
Gonin M., 2007. 127, Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Palazzo G. (dir.).
 
The relationship between external business networks and performance in foreign investments
Shaner J., 2005/04. 201, Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Usunier J.-C. (dir.).
 
Une approche causale des comportements d'achat et post-achat de produits écolabellisés
Marguerat D.O., 2004/03. 205, Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Cestre G. (dir.).
 
Influence de la culture sur l'éthique en marketing international - Comparaison cross-culturelle entre managers suisses et arabes (pays du Golfe)
Brahami M. M., 2003/06., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Cestre G. (dir.).
 
An analysis of the trade-offs and price sensitivity of European consumers to environmentally friendly food and beverage packaging using conjoint methodology
Godfrey S., 2003/06., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Cestre G. (dir.).
 
Evaluation d'une alliance de marques par le consommateur : étude des implications pour les marques partenaires
Uhlmann V., 2001/04., Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales, Cestre G. (dir.).
Partagez:
Unicentre - CH-1015 Lausanne
Suisse
Tél. +41 21 692 11 11
Swiss University